tomorrow: berlin

Imorgon är det fyra lördagar sedan jag landade i Göteborg efter vårt äventyr i Australien och Sydostasien. Då hade vi spenderat fem veckor på resande fot, vilket är nästan lika länge som jag hunnit vara i Sverige sedan jag kom tillbaka. Det här med tid kommer nog alltid vara livets största gåta. När vi var iväg kände varje dag som veckor, och de veckor vi var iväg kändes mer som månader. Hemma i Sverige hade tiden nästan stått stilla när vi kom tillbaka, för fem veckor i Göteborg passerar nästan obemärkt förbi. Nu när jag själv spenderat fyra veckor på hemmaplan inser jag hur olika tid uppfattas. Det finns en sån stark hatkärlek till det här med vardag. 
 
Imorgon är det dags för den nya traditionen - årlig weekend med tjejerna. Vi gjorde tre nätter i Barcelona i somras. Nu är det dags för tre i Berlin. Jag har ju faktiskt hunnit med ett dygn i Berlin som sista anhalt på vår tågluff för snart tre år sedan. Då tyckte jag inte Berlin var någon höjdare alls. Spännande att se vad jag tycker den här gången!
 
Weekend in Barcelona with the girls last summer!
 
GERMANY, THOUGHTS, TRAVEL PREPS | |
Upp