Amfora Hvar Grand beach resort

Amfora Hvar Grand beach resort, Hvar Croatia (Pics: ving.se)
 
På detta fina boende bodde vi under vår vistelse i Kroatien och Hvar. Ett toppenbra hotell enbart fem minuters promenad från Hvar stad. Vi bokade hela resan via Ving och valde så många bekvämligheter som möjligt. I priset ingick därför transfer med färja från Split. Vi hade även frukostbuffé inkluderat. Sedan åt vi alla luncher nere i poolbaren på dagarna. Det var så mysigt att sitta i de små hyddorna och bara ta det lugnt en stund. Däremot var det mysigt att kunna gå ut och äta om kvällarna.
 
Jag måste faktiskt rekommendera den här typen av minisemester. Jag trodde först att det skulle bli lite stressigt men det blev en lagom semester (jag hade dock gärna stannat längre om jag kunnat hehe...). Tre lata dagar vid poolen var guld värt. Vi tog också lite promenader i närheten och såg Hvar stad och stränderna närmst hotellet. Hade vi haft fler dagar hade det varit kul att hyra bil eller moped och köra runt ön. I övrigt tycker jag vi såg det mesta. Vi hann dessutom se Split eftersom vi spenderade en halvdag där. En riktigt mysig stad. 
 
Sammanfattningsvis - Jag rekommenderar varmt Split och Hvar! Det var så mysigt i Split och så himla vackert i Hvar. Kroatien var lika drömmigt som jag hade hoppats på. Nästa gång vill jag utforska fastlandet. 
 
CROATIA, EUROPE, HOTELS | |
Upp