sydney vs melbourne

SYDNEY
Sydney var verkligen vad jag hade hoppats att det skulle vara. En livlig storstad med långa stränder och fantastiskt väder. Australiens Los Angeles kanske? Har finns det skyskrapor i stadskärnan precis som Down Town L.A., och stränder längs kusten där Bondi är motsvarigheten till Venice beach. Det är något speciellt med såna solsäkra miljonstäder längs kusten. Något av det absolut bästa på vår lilla tripp till Sydney var Coastal walk längs kusten lite utanför stadskärnan. Det var precis lika härligt som alla mysiga kvällspromenader i Cali (saknar livet i Redondo så mycket...). Sydney var verkligen en stad jag drömt om att få besöka, och jag blev inte besviken. Fem av fem toasters!
 
MELBOURNE
I jämförelse med Sydney blev Melbourne snabbt Australiens San Francisco. Med en hipster-feeling över staden trivdes vi snabbt. Jag hade aldrig funderat på eller drömt om att besöka Melbourne. Det är nog inte heller en plats jag vill tillbaka till på samma sätt som till Sydney. Däremot är jag glad över stoppet här. Vi hade det fantastiskt trevligt i Melbourne med mysiga bruncher, cykelutflykter längs med stranden och St Kilda pier och drinkar på coola roof top barer. Melbourne hade även grym shopping, och ett mäste är det omtalade H&M inne i city. Jag älskade blandning av modern arkitektur och lite äldre byggnader. Allt var så fiiiint.
 
AUSTRALIA, OCEANIA | |
Upp