thailand part 6 - koh samui

Waterfall Koh Samui, Thailand april-15
 
När vi kom till Koh Samui hade vi fortfarande lite halvdant väder. Båtresan dit var de värsta två timmarna i mitt liv. En liten båt och höga vågor efter ovädret var hemskt, jag har aldrig varit så åksjuk. Väl på Koh Samui hade vi en fantastisk tid. Och det var tur att vi hade bokat flyg mellan Koh Samui och Bangkok på hemvägen, för det dröjer nog innan jag sätter mig i en båt igen. 
 
När vädret ändå var halvdant så passade vi på att hyra moped. Det rekommenderas verkligen, vi fick se så mycket som vi aldrig skulle stött på annars.
 
När vi var påväg mot ett av Koh Samuis vattenfall träffade vi den här kompisen. Notera elefantens möjlighet till rörelse, både ben och hals är kopplad. Kort där på såg vi en fängslad leopard. En hemsk upplevelse som slutade i tårar, men så viktigt att få se.
 
Väl framme vi vattenfallet fick vi skåda något vackrare, för visst är det fint?
 
Jag är himla fascinerad av Buddhismen och ville därför gärna hinna besöka några tempel. Detta var ett utav de vi passerade. Vilket konstverk!
 
At Chaweng beach. När väl solen tittat fram igen hängde vi mest på stranden.
 
ASIA, THAILAND | |
#1 - - Jennifer D:

Gud vad fina bilder :)

#2 - - ronja:

åh så fina bilder :)

#3 - - sara:

Såå himla fina bilder! ;D

#4 - - Lina :

Underbara bilder :)

Upp