2015 - summary

2015 bjöd, till skillnad från 2014, inte på så många länder, men desto längre resor. Både tids- och avståndsmässigt. Sammanlagt spenderades en tredjedel av året och över fyra månader utanför Sveriges gränser. Dock besöktes bara tre länder, visserligen på tre olika kontinenter.
 
I april gick flyget mot drömdestinatonen Thailand. Även om mycket gick fel på vägen med borttappat bagage, förseningar på grund av sandstormar i Mellanöstern, sjukdomar och diverse andra motgångar så var det fantastiska veckor.
 
Sedan kom sommaren och jag flyttade till USA. Fem amerikanska städer och fyra delstater senare landade jag i oktober i Sverige. Då med en drös nyfunna vänner från jordens alla hörn, vänner som gjort min sommar oförglömlig. Jag är fortfarande så stolt över att jag tog steget och gjorde något jag drömt om. Det var så värt allt slit!
 
 
Både Thailand och USA var speciella resor då båda var längre resor där jag reste runt i ett och samma land. Jag stannade i länderna i veckor och hann se mycket. Detta är totala motsatsen av hur vi reste under tågluffen. Då såg vi många länder, och desto fler städer, under några veckor. Då bytte vi land var och varannan dag. Att vakna upp i Italien och spendera dagen i Österrike för att samma kväll vara i Tyskland var inget konstigt. 
 
Kort efter USA-resan åkte vi till Budapest över en weekend. Direktflyg har aldrig varit mer uppskattat! En mysig weekend i en fantastisk stad. Detta blev också årets sista resa. 
 
Något som blev speciellt för året var att jag faktiskt bodde mer permanent på platserna jag besökte. Hela 6 veckor spenderades i Los Angeles och det kändes snabbt som hemma. Det var inte lika snabba byten eller nytt hostel varje kväll som under det föregående året.
 
Nästa år väntar förhoppningsvis många nya äventyr. Gott nytt år!
 
THOUGHTS | |
Upp