Q/A

Vilket är ditt drömresemål?
För att svara korrekt på denna frågan måste jag faktiskt erkänna att jag redan hunnit besöka mina absoluta drömresemål, eller åtminstone de resemål som var drömresemål när jag var yngre. Jag har besökt paradisstränder i Thailand och på Hawaii. Jag har besökt storstäder så som London, Paris, Berlin och New York. Jag har fått testa på att bo och studera i USA. Likaså har en roadtrip i Kalifornien mellan Los Angeles, Las Vegas och San Francisco varit en dröm, något som gjordes i somras. Detta bara för att nämna några! Så nu när jag har bockat av många drömresemål från yngre dagar har jag samlat på mig nya. Det finns ju så mycket att se! 
 
Jag drömmer om att åka till Australien och utforska landet på samma sätt som jag utforskade USA. Kanske inte genom studier men genom rundresande. Jag vill utforska paradisstränder i Kambodja och på Maldiverna. Jag vill besöka storstäder i Asien så som Shanghai, Tokyo, Seoul och Singapore. Jag drömmer om en tågluff genom östra Europa på sommaren med stopp i bl.a. Kroatien, Bulgarien, Makedonien och Slovenien. Jag vill till metropoler så som Barcelona, Istanbul och Dubai. Jag såg faktiskt Burj Khalifa från flygplansfönstret kort innan vi mellanlandade i Abu Dhabi, men det gills väl knappt. Sedan drömmer jag om Sydafrika eller volontärarbete i Tanzania. Indien är också ett måste, för att inte tala om Sydamerika. Jag har en hel del drömresemål. Vi får se när och vart jag försvinner iväg härnäst, just nu trivs jag bra hemma i Sverige.
 
QUESTIONS | |
Upp