travel plans / 2017

Lovely Hawaiian weather... haha! O'ahu august'15
 
Förra året skrev jag det här (klick!) inlägget gällande kommande årets resplaner (kul att jämföra med vart jag åkte). Nu var detdags för ett nytt tänkte jag! 
 
Australien (februari)
Status: Flyg bokat!
Den 10 februari åker jag tillsammans med Frida till Sydney. Tove har bott och jobbat där sedan efter sommaren förra året och vi tre ska mötas upp i Sydney. Dock stannar vi bara en vecka i Australien innan vi tillsammans far vidare.
 
Sydostasien (februari/mars)
Status: Flyg bokat!
Efter Australien är nämligen tanken att vi flyger till Sydostasien. Vi flyger först till Hanoi i Vietnam, därifrån ska vi sedan resa genom landet över till Kambodja. Vi kommer resa runt i ungefärliga fyra veckor. Tanken är att vi ska vara i Sverige den 19 mars.
 
Stockholm 
Status: Bör boka snarast
Jag vill så gärna tillbaka till Stockholm igen för en weekend i huvudstaden, helst på hotell med god mat och massa shopping. Det borde väl inte vara så svårt att få ihop?
 
Amsterdam (vår)
Status: Det ska vi säkert få ihop!
Jag och tjejerna var ju i Barcelona i somras. Nu är vi sugna på en ny weekend! Vi pratade lite löst om Amsterdam framåt våren. Mer än så har vi inte kommit i planeringen, men kanske att vi åker tillsammans runt april/maj. Vi får se framåt våren helt enkelt.
 
Norge (sommar)
Status: Inga planer ännu...
Jag och Kim pratade om hur kul det vore att ge sig upp över till vårt grannland Norge. Jag vill se Oslo, för att senare åka norrut och upptäcka all vacker natur. Det kanske kan bli något av det, vi får se framöver.
 
Kroatien/Bulgarien/Grekland (sommar)
Status: Drömmer...
Jag drömmer fortfarande om solsemester i något av ovannämnda Medelhavsland. Helst hade jag åkt precis innan skolstart i augusti i år. Återstår att se...
 
Ishotellet, Jukkasjärvi
Status: Drömmer...
Jag har även fått för mig att jag vill åka till ishotellet i Jukkasjärvi. Visst att vårt avlånga land är stort, men att vara inne på sitt 23:e år och aldrig varit över Stockholm gör väl att jag tänkt om. Jag bör vara mer turist i mitt hemland i år! Det finns massor bara här i Göteborg som jag missat.
 
 
TRAVEL PREPS | |
Upp