travel plans / 2018

Tidigare år har jag skrivit de här (klick! och klick!) inläggen gällande kommande årets resplaner (kul att jämföra med vart jag åkte). Nu var det dags för ett nytt tänkte jag! 
Weekend i Stockholm 
Status: Bokat!
Precis som förra året vill jag så gärna tillbaka till Stockholm för en weekend i huvudstaden. Sagt och gjort, den 19- 21 januari åker jag och mina närmsta tjejkompisar dit tillsammans för att besöka Annie. Hon flyttade dit innan jul och vi måste självklart hälsa på! Det ser jag verkligen fram emot.
 
Studieresa till Kenya (7-8 weeks)
Status: Flygbiljetter på g!
Under cirka 2 månader kommer jag att åka iväg på studieresa till Kenya med skolan. Mastersstudenter från Arkitektur och Teknisk Design åker tillsammans till Afrika för ett stort design-projekt som kallas Reality Studio. Kursen är ett samarbete mellan Chalmers University of Technology (min skola) och de två universiteten Maseno University och Jaramogi Oginga University of Science and Technology. Skolan bokar flyg sedan får vi exakt datum på när vi åker, men blir någon gång i slutet på februari/början på mars. So excited!
 
Skidsemester i Sälen
Status: Återstår att se
Familjen har haft planer på att åka iväg på skidsemester i slutet på februari. Jag får dock se om jag har möjlighet att åka med eller om jag har fullt upp med skola och jobb. Det hade varit så kul att åka med familjen. Jag håller tummarna!
 
Weekend i Köpenhamn
Status: Kanske till sommaren?
Köpenhamn under sommaren är ju bland det mysigaste. Plus i kanten är ju dessutom att man så enkelt tar sig dit med tåg. Jag borde defenitivt släpa med mig sambon till danska huvudstaden under 2018. Dessutom har jag spanat in ett bageri med helt magiska bakverk som jag vill besöka.
 
Weekend i Oslo
Status: Kanske till sommaren?
Oslo är ett annat perfekt weekend-resemål jag länge velat ta mig till. Det går minst lika bra att ta tåget dit från Göteborg. Där har jag aldrig varit och det känns som det är dags. Jag har spanat in ett magiskt hotell jag skulle vilja bo på i så fall. Förhoppningsvis klämmer vi in det under året.
 
Solsemester i Kroatien/Bulgarien/Grekland (sommar)
Status: Drömmer...
Återigen drömmer jag om lata dagar kring Medelhavet i slutet på sommaren. Jag och förra årets reskompanjoner (Tove och Frida) har pratat om det lite löst. Det vore också mysigt att få med sig pojkvännen på en tur. Återstår att se.
 
Spaweekend på Falkenberg Strandbad
Status: Drömmer...
Jag har aldrig under mitt 23 åriga liv varit på spa, och nu börjar det verkligen bli dags. Jag vill i så fall åka till drömmiga Falkenberg Strandbad som har ett otroligt vackert spa. Om det finns tid så åker jag gärna framåt hösten.
 
Besök i Chicago (höst)
Status: Troligtvis med familjen v.44
Lillebrorsan har fått den stora äran att studera en termin i Chicago till hösten. Då måste vi självklart ta tillfället i akt och besöka honom på andra sidan Atlanten. Familjen har pratat om att åka dit över höstlovet, så vi får se om det blir då eller om jag och Kim åker ett annat tillfälle. Jag ser verkligen fram emot att se just Chicago. Jag har hört så mycket gott om denna stad.
 
TRAVEL PREPS | |
Upp